onsdag 28 oktober 2009

Intervjun

1.Vad heter du?

David

2. Var bor du då?

Här! Botvinds....Kvarnängsgatan (säger numret)

3. Hur många år är du?

Såhär (håller upp fyra fingrar).

4. Vad tycker du är roligt?

Att leka och titta på Mora Träsk. Roligt att åka till Torpet.

5. Vad tycker du är tråkigt då?

När A.......... slår mig (pojke på dagis).

6. Varför måste man sova på natten?

Därför man får inte gå upp så tidigt.

7. Vad ska du bli när du blir stor?

Ehh...rockstjärna!!

8. Vad gör en sån då?

Ehh...spelar gitarr. Att vara gullig och gå på dagis.

9. Var komemr bebisar ifrån?

Magen.

10. Vad gör bebisar för något?

Va ledsen och va lite arg och glad och gullig med giraffer.

11. Har jag varit en bebis då?

Japp, när jag inte var med. Då var jag inget, inte hemma.

12. Vilka är dina finaste kläder?

Blixten maskin...kan du verkligen skriva jättefort?

13. Vad önskar du dig av tomten?

En ny trumma och en en och en hmm, när ni inte är med vill jag ha en julklapp av tomten. En hus så att jag kan bygga med Maja och Ellen när ni är borta hela dan.

14. Finns tomten? var bor han?

Ja. Ehh..han bor i jordgloben. Ha behöver inte vara rädd för hundar.

15. Vem är din bästa kompis?

Maja, D, L, L, E, M (dagiskompisar).

16. Vilket är det finaste ordet du vet?

Att ehh...Maja och Ellen är glad. Att roligt är att göra geggigt som man har på händerna som är bredvid djurspelet (playdo).

17. Det fulaste ordet du vet då?

Att jag är arg på L (dagistjej), hon säger att jag, man får inte köpa Barbie till mig.

18. Finns det något du är jättebra på att göra?

Att leka. Det har jag redan sagt, men man får göra det.

19. När blir mamma och pappa arg på dig?

Att gå upp hela dan. Att jag sitter hela tiden och är förkyld och kräks på kudden.

20. Vad ska du göra nu?

Jag ska skriva. Jag vill skriva.

Underbara unge!

9 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Guud vilka härliga svar!!!!!!!!!!

Cecilia sa...

Hjärtat!!! :D Ler stoort här! :D

Jag vill oxo spontantsvara sådär underbart!

Anonym sa...

sööööt o så rolig!!!kan du inte lägga upp en bild på dig som nyklippt;)kram jannika

Anonym sa...

Underbara unge!
Vad roligt att intervjua och skriva ner. Tänk vad kul för honom att få läsa det när han blir stor:))

Kram Johanna

Anonym sa...

Hi, hi, va roligt att föra såna intervjuer! Härliga, ärliga svar! :)
Kram Fia

Filibabba sa...

åh vilken härlig liten intervju!! Så sköna svar! :D

Isa sa...

Åh vilka härliga svar! Jag har intervjuat Ellen och Gustav också men nu var det et bra tag sen så tack för påminnelsen!

Kram!

Jenny Bergvall sa...

Underbart!!
Jag bara måste köra den på Jakob!!
Tack för att du delade med dig!
KRAM

Maja sa...

Åh vilken rolig grej! Får man låna några av frågorna till att göra något liknande med J? Hur ofta gör du denna intervju med D? Kram!