fredag 30 oktober 2009

Spökdessert

imorrn äv vi bjudna på spökfest, vårat bidrag kommer att vara dessert. Tänka tänka...spöktema. Vad göra?

Jo så här blir det (bild kommer efter festen): rulltårta med hallonsyltfyllning. Lägg en skiva i bullform, på med orange grädde (blanda röd och gul hushållsfärg)och sätt i några spritsade spöken gjorda av mörk choklad. Volia! I mitt huvud är bakelserna såklart perfekta! Vi får väl se....

Nu är ett styck blodröd rulltårta färdig och spökena ligger i kylen och väntar på att få hohoooa imorrn ;).

Egentligen gillar jag inte att denna helg "förstörs" av ett amerikanskt jippo. Denna helg är ju till för att minnas de älskade bortgångna. Mamma ska få en fin krans imorrn och så ska vi tända ljus.



Förtydligande(trodde det framgick av texten ovan): visst 17 är det skillnad på Allhelgona och Halloween, det jag stör mig på är att det glöms bort att det i första hand är de bortgånga vi ska minnas denna helg. INTE massa "trick&treat" som ju är ett amerikanskt påhitt.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Låter läskigt och smarrigt!

Dock är inte halloween och all helgona samma sak, det är inte ens på samma dag.

Kram!

Anonym sa...

Låter gott!! Och läskigt!!

Tror Dea vet att det inte är samma "sak", men helgen här i sverige är ju allahelgon, och jag kan hålla med om att det känns lite plastigt att halloween tar över, och våra barn i sverige missar vad helgen egentligen betyder för oss. DOCK kommer jag säkert att vara värdinna för ngt halloweenkalas framöver, och kan i vissa fall tycka att det är kul med allt nytt som kommer. Men inte glömma det verkliga syftet.

Kram! /Caroline