måndag 2 november 2009

Göra vinter




Dags att göra iordning på Torpet inför den kalla årstiden. Pappa F, svåger R och gudfar P klippte häcken och eldade grenarna. Jag och syrran fixade inne. Tömde kyl och frys och tog med lakan och sådant med hem (mys för råttorna annars, bläää). Tyvärr gillade inte endon att jag gjorde sådana enkla saker så hela söndag kväll gick åt till att ha ont ont ont. Trist och tråkigt osv...
David var så söt imorse; han ville göra vinter i sitt rum. Så han bäddade sin säng själv och plockade ihop på sitt skrivbord!


4 kommentarer:

Cecilia sa...

Du får ta det lungt med maggen hörrö!
Minsta sak kan få en att ha ont i flera dagar till.

kram

syster A sa...

Som om jag inte visste det Cissi ;)

Cecilia sa...

Det verkar som om du behöver påminnas ju ;)
Inte röja och ha dig!'
Rädd om min bästis.

Kram

syster A sa...

Nä jag behöver inte påminnas. Jag röjde inte runt utan tog ur sängkläder och tömde kylen, sånt man gör hemma. Jag måste få leva. Ju!