söndag 24 januari 2010

Helgen

I fredags sov jag och David över hos moster och tjejerna. David blev hämtad redan 10.30 på dagis (men jag har ju inte ätit lunch än! sade han) för avfärd till Ikea, Rusta och Plantagen. In och ut ur bilen med tre barn, jag är imponerad syrran! Barnen skötte sig utmärkt, det brukar dom göra. Och barnen blev dessutom bortskämda med fina leksaker, David fick en Robin Hood-borg, väldigt mycket uppskattad! Efter jobbet kom jag och vi åt god middag. Lätta läggningar följt av vitt vin och nötter för mig och syrran. En mysig kväll som avrundades med att pappa F kom förbi en sväng efter att jobbet slutat.

Lördag var det lugnt, lite skridskoåkning efter lunch. Svåger R kom hem från sin kryssning med presenter till alla. Toblerone, mums! David fick fina Hello Kitty saker.

Söndag idag, en lugn skön sådan. Nu bakas det bröd; pappa F och David knådar! Gottigottgott.
Ny vecka imorgon, tiden går snabbt. Hoppas på smärtfria dagar denna vecka.

Den fina borgen David fick!

Inga kommentarer: