lördag 20 februari 2010

Nu så!

Fick ordning på inläggslistan, alldeles själv!
Lördag, ledig sådan för hela familjen. Skönt. Inga planer alls har vi denna helg. Bara ta det lugnt. Dagen har bjudit på en prommis till affären för mig och David. Det var kallt kallt och blåsigt och småspik yrde i luften. Vi var kalla och frusna när vi kom hem, lite lördagsfika passade då bra. Pappa F var hem till C&C för killspelkväll igår och var lite 'trött' på dagen! Efter en god Middagsfrid middag väntar nu vi på att Melodifestivalen ska köra igång. Det ska bli roligt att se Darin och Alcazar.
j
Söndag imorrn, ett ganska oskrivet blad. Lite handling som vanligt och presentshoppande till kusin/systerdotter Maja som fyller 4 på tisdag! ♥Stora tjejen, minns det som igår när syrran ringde. Jag var på väg ut på promenad med den då 8½ månad gamla David. Mobilen ringde när jag skumpade vagnen nerför trappan....en Maja var född! Åh vilken lycklig dag! ♥ Vi firar henne på födelsedagen samt på barnkalas nästa lördag så 2 paket behöver vi finna. David har bestämt en och i samråd med mamman har jag bestämt den andra! Leta fram alla kläder som skall få följa med till klädbytardagen i Almtunakyrkan om två veckor skall jag göra imorgon. Skönt att förhoppningsvis (!) vara ute i god tid.
j
Lite vårfräscha färger på bloggen, ledsnade på det blommiga rosa. Turkost är ju årets färg enligt Pantone så man får ju rätta sig :-)!
j
Önskar alla en skön lördag och lugn söndag! Nu ska jag sippa lite på mitt vita vin , så gott och smakrikt!

Inga kommentarer: