måndag 1 mars 2010

Lugn natt

Och lugn morgon. Lite varm kille fortfarande men annars pigg och precis som vanligt. Lite te och vitt bröd till frukost och nu tidig lunch bestående av fiskbullar. På förskolan går denna typ av magsjuka. Kusin Ellen hade detta förra veckan. Nu hoppas vi på att det inte kommer något mer. Hemmaplan är vad som gäller imorrn med då det måste ha gått 48 symtomfria timmar innan återkomst till dagis.
l
Utanför våra sovrumsfönster händer det grejer. Gården mitt emot oss skall nu bli helrenoverad (vår gård påbörjas efter byggsemestern), då behövs det stora maskiner och stora containrar=toppen för en liten kille att kika ut på. "Mamma, sånt där jobbar jag med i Körsdalen ( a´la Byggare Bob; Solrosdalen)". Gulle!
p
Snön fortsätter vräka ner här. I dag är det ju 1 mars så nu vill jag att våren skall börja ge sig till känna. Ser inte fram emot slaskperioden, jag hoppas David fortfarande kan ha sina fleecefodrade gummikläder. Det är tyvärr inte helt säkert då denna kille växer så det knakar!
l
Om en stund skall vi bege oss till vårat lilla köpcentrum för att posta lite Tradera-paket, det har gått så rackarns bra för mina auktioner så jag nästan skäms *s*. En bukett tulpaner att pigga upp med blir det också (ja minst en bukett i veckan går det åt denna tulpan-årstid!).

1 kommentar:

Maja sa...

Inte skämmas för sjutton!! Var GLAD! Skönt att D verkar må bättre..! Kram