tisdag 2 mars 2010

Pigge piggelin-kille

David är frisk och pigg som en nötkärna, härligt! Han röjer runt i sitt rum och jag förstår inte hur han kan stöka till det så mycket på så kort tid.
ö
Vi fixar och donar här hemma. Jag fick ett litet ryck och klädde om en pall och en stol *s* (bild kommer) och röjer bland gammalt skräp och slänger och slänger. Så underbart skönt och välgörande att rensa i röran (bläddrat lite i en feng shui bok). Jag vill att vi ska vara utrensade och klara till ombyggnationen i sommar, det är ju mars redan och tiden rusar så det är inget att vänta på. Tar man lite i taget känns det inte så stort och jobbigt. I morgon ska syrran och jag lämna in urvuxna barnkläder till en klädbytardag på lördag, jag bidrar med ca 6 välfyllda pappkassar. Och det efter en unge...!
ö
I em kommer gudfar P med sin vovve Goofy. Vi ska bjuda på god räk/pilgrimsmussel-pasta med lök, vitlök, grädde , parmesan och persilja. Ruccola till. Till efterrätt blir det bärpaj och glass. Det var längesedan killarna var här så det ska bli trevligt att ses igen. Goofy är en kille som hittat vägen in till våra hjärtan, helt underbar är han. Stor som ett hus men vill gärna sitta i knät när man sitter i soffan!
ö
Nu åter till fixet och sedan en tur till affären.
oo
Senaste Sköna Hem landade i brevinkastet nyss, härligt härligt.
l
ööp
Ha en skön tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Befriande att slänga och rensa! Det gör verkligen gott i sinnet!
Skönt att David mår bra igen!
Kram Fia