fredag 22 juli 2011

Mysigaste tjejkvällen!

Tupperwarepartyt har precis avslutats! Årets mysigaste tjejkväll tror jag minsann! Vilka härliga fina tjejer jag har i min närhet. Underbart! Jag har två fina Camillor i min närhet, den ena firar jag 20-årsjubileum med och den andra drygt 1 år med! Lite nya plastbyttor inhandlades och som värdinna fick jag fyra fina toppenbra burkar och en stor bra kylväska. Allt i lila/rosa/orange. Så fint. Bjöd över 20 personer, 2 kom. Trist, men men.....Vi som var här hade iaf en jättemysig kväll, tack bruttor!! David har laddat för partyt (som han trott varit fest/disco), han fick oss tjejer att dansa på hans rum till Eric Saade medans han spelade gitarr, såå ljuvlig kille!

Dag 5 på semestern har precis inletts. 2 dagar kvar för min bästa F/pappa F, sedan är hela familjen ledig, ljuvligt! Besök på Furuvik, Pelle Svanslös Hus, åka Lennakatten och besöka Modelljärnvägens Hus i Alunda står på agendan. Varvat med en hel deltorpvistelse. Mamman i la familia vill gärna besöka Iittala outlet i Örsundsbro :-)!

David vill hemskt gärna gå på restaurang så det ska vi såklart göra. I år satsar vi på små utflykter runt hemmet/torpet. Så skönt att inte behöva åka så långt. Ibland måste man få vara ego och bara tänka 'oss/vi', vad VI vill. Nästa långresa ligger inte så långt bort i framtiden; 16 november åker vi till Gran Canaria!

Från det ena till det andra; i lördags var jag tvungen att söka hjälp akut för den min dumma endometrios. Den starka meducinen jag fått hjälpte INGENTING; det blev ambulansfärd till gynakuten. En morfinfylld resa. Fy f-n säger jag bara. Denna gång var nog den värsta hittills. I all bedrövelse hade jag sådan 'tur' att det var 'min' dr på Nationellt Endometrios-centrum som hade jouren. Lycka! Han ville få mig inlagd men jag vägrade. Så med en extra morfintablett på fickan+tabletter mot illamående fick jag åka hem med löfte om att jag var tvungen att höra av mig om det blev värre. Så värst mycket bättre är det inte. Men vad gör man? Troligtvis blir det op i höst/vinter. Jag försöker så gott det går att kämpa. Ibland går det bra, andra dagar är det tungt...

NU vill jag ha mer sol på min semester!

OBS! Blogger vill inte som jag vill, så jag kan inte kommentera på andra bloggar eller redigera som jag vill just nu.

Inga kommentarer: