tisdag 23 augusti 2011

En byggarbetsplatsolycka...

är vad som hände utanför oss idag. Jag låg i sängen och läste en deckare när jag hörde upprörda röster, 'lägg ner honom' osv. Tittade ut genom fönstret och såg ett gäng byggkillar runt en kille som låg ner på marken med benen i högläge på någon pall eller liknande. Sjuksköterskan i mig vaknade genast till liv så jag rusade ut med handdukar och frågade om dom behövde hjälp. Berättade att jag var ssk. En kille tog mig åt sidan och halvviskade; 'han har sågat sig i handen,ett finger saknas nog'. Jag ilade hem efter is som jag och F lite halvstirrigt samlade ihop (fick be en granne om is då vi hade typ 3 kuber hemma...)och en blöt handduk. Satte mig vid killens huvudända och pratade med honom och baddade pannan. Han kollegor letade efter fingret men hittade inget. Han var såå chockad men hann inte chocka ner totalt medans jag var där. Han var vit som ett lakan. Ambulansen kom snabbt och de tog över. Stackars killen var såå törstig och elaka jag sade att han inte fick dricka, bara skölja munnen då de troligtvis kommer operera honom omgående.

Jag gick hem när ambulansen lastat in honom. Några minuter senare kom polisen för arbetsskadeanmälan. Jag funderade varför ambulansen inte åkte iväg på en gång...såg sedan en av poliserna komma utrusande med något i handen.

När jag skulle hämta David frågade jag en av killarna som var med hur det gått. Vänster tumme var av och den hittades av polisen. Stackars stackars lilla kille. Inte många år över 20 gissar jag. Andra dagen på nya jobbet.

Har tänkt såå mycket på honom hela em och kvällen. Hoppas ALLT går bra.

3 kommentarer:

m sa...

ojoj spännande! men så klart tråkigt, vilken hjältinna du är. stackars kille. nu vill jag också veta hur det gick för honom.... kram

Cecilia sa...

Fy 17 alltså, stackars kille! och superduktiga du! :)kram

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Håller med ovanstående talare! Luska lite om hur det gick för den lille vännen!

KRAM