måndag 15 augusti 2011

Semestern slut

Första veckan spenderade jag och David tillsammans med systeryster med familj då pappa F fortfarande jobabde. Vi badade, grillade och barnen lekte massor! Melon och glass gick som smör i solsken!

Vecka två fick F sin semester, den spenderade vi till större delen på Torpet i den underbara värmen! En sväng till Iittala outlet hann vi också med. Bad och grill stod på schemat. Härliga dagar! Tredje veckan var vi här hemma, tjejträff hanns med och även en del grill. Större delen av semestern har för min del inneburit vila och mycket smärtlindring. En jobbig endometriostid har jag nu.

Fjärde veckan blev det bio för killarna en av kvällarna och jag anslöt till restaurangbesök, mysigt och roligt att gå ut med David. Han är SÅÅ duktig när vi gör saker, inget trams och skrik. Bästa killen! En torptur över dagen för gräsklippning och svampplockning blev det även i helgen som var.

Hela sommaren har jag läste enormt mycket böcker, det är verkligen så underbart. Vi har inte farit och flängt så mycket i år, och det har varit skönt. Märker att David tyckt det varit skönt. Vi har ju en semestervecka kvar, om tre månader så flyger vi till Gran Canaria! Vi vuxna har också tyckt det varit skönt att ta dagen som den kommer.

Denna vecka skulle jag börjat jobba men är sjukskriven veckan ut; har fått nya hormontabletter och ny (för mig) smärtmedicin. Jag vill gärna att det ska op så snart som möjligt men de vill att jag provar annan medicinering först. Får väl ge det en chans.

Inga kommentarer: