tisdag 6 september 2011

Öroninflammation

För snart en vecka sedan rann det lite blod och gojs ur David´s högra öra. Lite ont har han haft men ingen feber eller någon jättetsörande värk. Nu på sen em/tidig kväll klagade han på mer värk. Tempen visade runt 38 och då fixade jag en tid på Närakuten, 20.45 fick vi komma dit.

En öroninflammation på utläkning vad diagnosen; en kort AB-kur på 5 dagar. Killen charmade dr så han fick hela 2 klistermärken :).

Nu alvedon+första dosen och lite saga i sängen för gullungen.

Att åka taxi dit och hem (man får inte köra bil när man äter morfin, big NO NO ; ) var sååå spännande. Speciellt hemresan då vi fick åka en jättestor taxi med stjärnhimmel i taket. Wow vad coolt var omdömmet.

I dag vid lunchtid träffade jag Johanna och fikade, det var såå himla mysigt att komma ut en stund och få vara lite social. TACK för idag och tack för den jättefina blomman ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för idag. Det var mysigt att ses en stund. Jag håller tummarna för att du får hjälp snarast!! Jag ses gärna igen när du känner att du orkar. Vi är ju alltid hemma på torsdagar. Du är såå välkommen på lunch eller fika när du känner för det.
Hoppas David piggar på sig snabbt så han kommer tillbaka till kompisarna i skolan.

Kram Johanna

Anonym sa...

Hur är det med dig? Verkar lite tungt...
Jag som hade tänkt kolla om du var på för en meandi-visning i okt? Caroline vill avvakta lite så jag tänkte höra om du ville vara först ut den här gången. Känns det helt fel nu eller kan det vara kul att få annat att tänka på kanske?

Kramar från Frida

Cecilia sa...

Hoppas skrutt mår bättre snart. kram