måndag 16 januari 2012

Inlägg 600

Snörvel, host och lite febran. Uschan buschan vad trött jag är på detta. Väntar på att VC skall ringa upp så jag kan få en sjukskrivning för några dagar. Har imorrn varit hemma en vecka och då behöver man ju som bekant ett intyg så man kan fortsätta pigga på sig i lugn och ro. Vill INTE (och orkar inte heller för den delen) sitta och snörvla och hosta inför mina infektionskänsliga patienter.


I går söndag var David på bio med sin gudfar P, de såg Alvin & gänget 3 , lite läskig tyckte David och pratade mycket om 'vulkanavbrott' (tydligen är Alvin och hans lilla gäng på en ö där det sker ett vulkanutbrott). Bortsett från det läskiga så var han såå nöjd och bubblande glad över bion och att träffa sin gudfar. David träffade en klasskompis där och de pratade såklart om det i morse när jag lämnade på skolan. Gullungar!

Mer snö har det kommit i natt, hopaps på ytterliggare mer så vi kan plocka fram David´s bob!

Trevlig måndag önskar jag!


Update:
Blev uppringd av ssk på VC som berättar att dr INTE sjuksriver när det är virus, då ska man gå och jobba ändå. HALLÅ....jag snorar och hostar och har lite feber, ska jag utsätta mina patienter för det?! Några dagar till handlar det om, vad är problemet? Tvingade henne ge mig en teltid idag, så förhoppningsvis ringer han senare, annars skulle jag få vänta till torsdag!!! To be continued....

Update 2:
Blev uppringd av min trevliga dr som sjukskrev mig veckan ut. Nu blir det vila så jag blir av med detta envisa virus en gång för alla. Skönt.

Inga kommentarer: