söndag 15 april 2012

Ja, vad säger man?

Dålig bloggare, minst sagt! Noll och ingen inspiration har funnits/finns just nu. Den återkommer säkert!

 Livet rullar på, diverse sjukor har avlöst varandra hittils detta året. Jag är inne på slutet av runda nr 2 av ngn slags influensaförkylninghögfeber(39 grader!)ontikroppenochhalsen-grej. Blev smittad på jobbet ( vi har haft en influesaepidemi bland patienter och personal. SÅ många i personalen har varit jättedåliga) och delade med mig till F och systeryster. Jag med mitt halvdana immunförsvar tar ju åt mig av allt sånt såklart. NU hoppas jag verkligen det är över för denna gång. Endon har hållit sig ganska ok nu, skönt det iaf. TROR faktiskt den ökade hormonbehandlingen gett effekt. David har tack och lov klarat sig hyffsat, halsont och ont i öronen har han haft men ingen feber. Skönt det.

Förra helgen (påsken) var jag till Torpet med svåger R och David + systerdöttrar. Pappa F jobbade och var sjuk och syster C var hemma med flunsan. Vi målade trapp och trappräcke, fogade kakel och eldade i vedspisen. En övernattning blev det och sedan bar det av hemåt igen. Ett mysigt dygn.

I onsdags åkte F till Frankrike på ost och vinresa med jobbet. Han väntas hem om några timmar. Det har gått jättebra att vara själv så 'länge' med David, tyvärr har jag mått apa pga flunsagrejen, men den unge herrn är ju så stor så han förstår varför mamma går på halvfart. Säger bara tack gode gud för ipren, alvedon och hostmedicin.

I går var bästis C här (på egen risk, hoppas du och Joss klarar er!) med Joss och vi åt mat och hade mysigt. Systerdöttrarna och systeryster (svåger R hade Torpfixarhelg ) var också här och det stannade kvar över natten. Hela kusinligan sov hela natten i David´s rum...ngt slags rekord tror jag nog! Barnen leket och hade så kul och lade sen ett stort puzzel tillsammans, så mysigt och de blev så lugna. Det var ljuvligt att se hur barnen samarbete, minstingen är 4,5 år och stortjejen snart 10.

Lång arbetsvekc med helgarbete har jag framför mig. På lördag skall vi fira pappa som fyllde 63 förra lördagen, det ska bli mysigt. Vi kommer vara hos C&R. Eftersom både jag och F jobbar helg kommer David vara med dom på lördag. Så skönt att det går att lösa så!

Säger stort TACK till (återigen!) syrran och svåger R som hade David under dagen idag så jag kunde vila ännu mer så piggelinstatus infinner sig snart!



På återseende!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Kram och tack för mys. Hoppas du blir bättre snart och att du får hålla dig frisk ett bra tag nu.