onsdag 5 augusti 2009

4 årstrots

Eller? Jag vet inte vad jag skall kalla det. Det smälls i dörrar, gapas och skriks när man inte får som man vill. Att klä på sig tar huuuuuuundra år trots ständiga påminnelser. Tjafs om tandborstning 9 av 10 ggr. Leksaker beslagtas för att markera. Tjat och gnat och tårar. "Vill inte/kan inte/orkar inte/du får göra mamma"...osv. En ständig kamp om allt (känns det som iaf).

Och så belöningen; på cykeln på väg till dagis (som han inte ville till idag...) små händer som tar tag om mammas midja, en puss på ryggen från den lilla munnen och orden : jag älskar dig mamma! Gissa om mammas hjärta smälte av kärlek till det lilla livet.

Bekräftelse på att uppfostran funkar trots att hela havet stormar lite för ofta.

Mamma älskar dig med gubben!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Man får ta det jobbiga med det bra ;)

Jag hör honom med sitt uttal " jag älschkaj dig mamma"! Sötnos!

kram

cia sa...

Vad skönt att man inte är ensam:-D
Mitt 4-åriga monster är allt annat än Ängel just nu;-)

Hoppas allt är fint med er. Vi kommer sakna att ha er att snacka med på gården nu när vi byter till Storvreta:-(

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Du skriver så BRA syrran!!! Och roligt! ;)

Cia!! Nej, vad synd! Maja (och jag med!) kommer att sakna att leka med er, men oj vad mycket smidigare er vardag kommer att bli!
Kram!