tisdag 4 augusti 2009

Ofrivillig bloggpaus pga comhem

Men nu så!

Helgen spenderades på Torpet och vi hade kanonväder, några få regnskurar men det var över snabbt. Vildhallon och krusbär plockades så nu ska jag koka krusbärsmarmelad. Mamma gjorde det när vi var små och det är såå gott på knäckemacka! Lite grillning och lite vin hann vi med också. Börjar bli dags för tjejhelg därute snart *s*.

I går måndag började vardagen för oss igen. Jag gillar vardag och rutiner. Skönt när man vet vad som skall göras! Matlista och sånt styrs upp.


I dag har jag haft ledig dag (David brukar oftats vara ledig med mig men inte andra dagen på dagis efter 7 veckors 'ememester') och har hunnit med en hel del:

*Willys-inköp
*en fika på balkongen hos svåger och systerdotter Ellen (som är så go´så jag kan äta upp den ungen!)
*klippt ut den blivande två-åringens presenter, sytt i stort sett klart också (har 3 muddar kvar). *tjuvade mig en eftermiddagslur
*hämtat på dagis
*köpt glass med den unge herrn
*stekt blodpudding och...
*badat smutsig unge som nu sover så nu ska mamman ha en glass!


Nedan bild på David från förra veckan när han ville lämna en present på mammas grav; ett plastpäron! OBS OBS OBS!!! David håller i en tändsticka på ena bilden, JAG tände ljuset och JAG blåste ut tändstickan! Ville bara klargöra.




1 kommentar:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

VA?!
Fick han inte tända ljuset själv? Curlingmamma där!! ;) *ironi* big time!

Fina bilder, och så klart att mamma/mormor skall ha ett plastpäron!

JU!

Knus och klem som de säger i norge (?)