lördag 13 mars 2010

Ledig lördag

Hela familjen ledig tillsammans, det var längesedan. Härligt! Startade upp dagen med frukost framför lördagmorgon från tv4 varvat med lite barnkanalen. Alla måste få sitt!
ö
Mina killar är just nu nere på stan en sväng, fick nyss ett mms med bild på en fiskburgarkäkande kille. Mums. Min lunch består av fil och banan! Jag har dragit ett litet städvarv, så skönt att få det gjort. Då är det sedan tillåtet att bara slappa.
l
I kväll vankas det mys med medlodifestivalen. Ett starkt startfält i år, jag tror på Anna som vinnare. Gillar även Peter Jöback och Salem al Fakir. Spännande ska det bli iaf. Är man ett hängivet schlagerfan så är man!
k'
I går var morfar här på middag, trevligt som vanligt. David och han byggde lego tillsammans. Vi kikade även på hemnet tillsammans då mitt barndomshem är till salu. Det var mysigt att minnas tilllbaka. Här kan man se huset! Man kan säga att smaken är som baken....gillar inte hur ytskikten ser ut nu. Hade verkligen inte valt en så stor "öppen spis/eldstad" den tar upp för mycket yta tycker jag. Trädgården har vuxit upp väldigt mycket och ser tyvärr ganska vanvårdad ut. Det är ganska mycket känslor som kommer fram, så det är säkert jag känner mig lite avig. Det är ju "vårat" hus ju, trots att det är många år sedan vi sålde! Planlösningen är dock toppen. Stort kök och stort vardagsrum. Det perfekta huset hade jag tyckt om vi nu hade varit huspersoner, men så är icke fallet!
ö
Trevlig lördag önskar jag alla! Berätta gärna om dina planer :)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det måste vara både kul och jobbigt att se sitt barndomshem. När vi flyttade från Nore´ns väg gjorde dom om massor så det såg heeelt fel ut!

kram!