tisdag 27 april 2010

En mysig dag!

Det har David och jag haft. Han är mycket piggare och hade väl egentligen kunnat gå på dagis idag. Men eftersom jag hade ytterliggare en ledig dag så villa jag ha honom hemma. Vi har haft det såå mysigt. Startade dagen med lite hemmapyssel. Taco-rester till lunch, lite Pippi-film för den unge herrn när jag tog en surfrunda. Sedan ner på stan för att lämna tillbaka/byta storlek på blusarna. En titt på BR resulterade i ett köp av tjocka tuschpennor och ett runt block ritpapper. David ville ner på Clas Ohlsson (skratt) och därifrån är det lätt att slinka in på Myrra. Där hade de 50% på ett bord och vad låg i en korg om inte ett litet D. Sedan mot Vaksala torg där vi handlade penseér till balkongen. Väl hemma en cykeltur för David, sen lite mellisfika efter planteringen och hipp som happ kom pappa F hem en stund innan det var dags för kvällspasset. Kyckling till middag. Bad efter maten. Gröt framför Bollibompa och sedan läsning. Phu! En fullt-upp-dag med andra ord.
l

På eftermiddagen medans kycklingen stod i ugnen och David poppade/rockade loss till Toto så satt jag i köket och bläddrade i mina inredningstidningar. Söker massor med inspiration till vår "nya" lägenhet. Vet redan hur jag (ja min man får såklart också tycka och tänka) vill ha det. Det ska bli så kul!
Ett sådant fint "D" blev det för endast 34,50!

Inga kommentarer: