tisdag 12 april 2011

Lite gott och blandat

Vågar knappt skriva orden...men jag har nästan varit smärtfri en vecka! Underbart!

k

Min kära man tycker jag har tagit in för mycket svart-vit randigt i hemmet...host host ;). Vad menar han!? No problems säger jag bara, jag plockar gärna in lite färg. Inte alla regnsbågens dock, kanske köra lite grönt/turkost som accentfärg. Vårigt och rofyllt. Är sugen på Marimekko-tyger. Vi får väl se vad som händer! Mer tavlor skall upp på väggarna, vi är långt ifrån klara med det, men det tar sig. Vi triv iaf enormt bra och njuter av vårt fina boende!

k

Vi gillar Blocket! Många 'gamla' baby/barngrejer har fått nya hem. Skönt att få iväg sådant vi inte behöveroch bra att få in lite slantar. En flytt gräver djupa hål i kassan. Påfyllning behövs alltid. Är såå sugen på att få ordning på uteplatsen. Ser MASSOR med blommor framför mig, något uppstammat. Lavendel, pelargoner, lobelia och fina vajande grässtrån!

l

I söndags städade vi klart i förrådet, det är numera en zon FRI från ångest. Vi har ett ångestfritt förråd, jajjemen! Känslan är underbar. Ett hett tips vid rensning/röjning är att skippa nästan allt vad sentimentalitet heter. Klart man ska spara minne och sånt som är viktigt, men ärligt talat. HUR mycket behöver man egentligen ha undanstoppat?

k

I går var jag och David ut till fina familjen A i Storvreta, mysigt och trevligt som alltid. Vi drömmer om att hyra ett hus någonstans (vi har pratat om detta i några år, men allt blir ju såå lättare ju större barnen blir) i kanske Frankrike nästa sommar eller sommaren därpå. Underbart!

k

På torsdag skall vi fira pappa/morfar som fyllde år förra veckan. Firandet blir här. Det ska bli mysigt att duka ut bordet och rymmas hela familjen!

j

Lördag bjuder på tjejmiddag och det är min tur att stå för värdinneskapet! Har nästan menyn helt klar. Dukningen saknar några detaljer men annars är det fixat och klart :).

l

Sist men verkligen inte minst! Bästaste killen David har lärt sig cykla!! Vi tackar svåger Roger för hjälpen. Killen behövde 10 minuter och lite pepp ! Stolt mamma är jag!

k

För att få inspiration och se vackra interiörbilder brukar jag kika in här och här. Länkarna går till två mäklarfirmor i Göteborg, båda tar så fina och inspirerande bilder.

k

Ha det bra så länge! På återseende!

j

Kika in här för finfina bilder från Lavendelbo, vårat paradis. Längtar ut!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilken possitiv och härlig uppdatering. Håller tummarna för att du går in i en bra endo-fas! :)

Kram!