tisdag 5 april 2011

Long time!

Vad har vi pysslat med då senaste tiden? Jobbat, röjt här hemma. Slängt och sålt bord och köpt nytt bord! Firat en födelsedag och en bröllopsdag! F fyllde lite äldre och samma dag firade vi vår 7:e bröllopsdag som firades med lite familjemiddag.

k

I dag har vi haft en ledig dag tillsammans, förrådet har fått sig en omgång. Nu ligger massor med barn och babygrejer ute på blocket samt de flesta av mina tyger. Ska även sälja av pärlorna. Det är länge sedan jag sydde och/eller 'pärlade'. Det känns skönt att bli av med sådant som bara tar plats.

j

Vi har kikat på utemöbler (jag live på Ikea och F via nätet) och dessa skulle passa både uteplatsen och plånboken. Serien heter Äpplarö. Dynan heter Hållö, det är verkligen så fräscht och snyggt med svart/vit randigt. Ett stort parasoll behövs ju också då vi kommer ha sol större delen av dagen. Apropå sol så har vi för ca en vecka sedan fått våra persienner isatta! Om en vecka kommer nästa lyxattiralj hem till oss; en ny diskmaskin! Efter att ha handdiskat i ett halvår skall det bli otroligt skönt att slippa det.

j


Ser så mycket fram emot att få göra fint på uteplatsen, plantera blommor och sitta ute med en kopp kaffe och en bok. David kan gå ut och in som han vill! Grilla! Ha middagar! Härligt. Innergården som har sett ut som en total byggarbetsplats hoppas vi snart blir fint iordninggjord. Är less på lera och hantverkare!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Möblerna ser finfina ut! Va härligt att slänga och röja så mkt! Du kommer du ha ett lugnt inre sinne när du sitter och dricker kaffe på uteplatsen i sommar! Väntar på min lilla energikick så jag med kan börja röja lite, men den verkar inte komma...;)
Ha en bra dag.
Kram Fia

Cecilia sa...

Jättefina möbler :)

Malin sa...

Hej!
Tack för din kommentar, alltid roligt när de som läser ger sig tillkänna =) Jo jag hängde med, efter lite fundering iallafall, har ju träffat alla du nämnde. Hm minitonårsfasoner...det är nog bara början.. Fast pojkar sägs vara enklare än flickor. Med en tonårstjej i huset så är jag rätt glad att det är en pojke i magen =)
Ha en skön helg! Kram Malin

Unknown sa...

Kul att ni börjar komma iordning!
Jag rekommenderar starkt ett bord med butterfly skiva i så den kommer undan när man inte behöver den :-)
Köpte ett set i Acacia trä på Coop förra året faktiskt och är nöjda ännu. Mycket billigare än på möbelaffärerna...