onsdag 31 augusti 2011

En onsdag, den sista i augusti

Precis när jag skulle kliva ut genom dörren för att åka och äta lunch ringde syrran och sade att hon var på väg. En underbar bukett nejlikor i flera rosa/cerise nyanser med vitt på och en trisslott kom hon förbi med, såå gulligt och uppskattat. Vilken härlig dag av uppvaktning jag haft idag! TACK världens bästa syster ♥


Lunchen intogs med mormor Ewa. Vi åt sushi, det var verkligen jättegott och starkt! Vi passade på att ta en tur in till Vålamagasinet som ligger precis där vi lunchade. Jag kom ut med en påse med uppmuntran från knasmormor. Tror det kliade i hennes shoppingfingrar. En sådan här jättefin stol fick jag som 'krya-på-dig' present. Tusen TACK! Har länge spanat på dessa fina stolar från Edblad och nu har samlingen påbörjats. Tänker mig ett gäng ståendes tillsammans eller någon enstaka lite varstans, precis som med alla mina (våra!) fina kivilyktor. Gruppera är mysigt och gärna med lite humor. Vem vet vem eller vad som kommer få sitta på stolen? :)




TACK för idag bästa mormor Ewa!



När vi skiljts åt köpte jag tre fina kvistar vita gladiolus som nu står i fina golvvasen frå Uppsala Ekeby. En tantblomma som jag glömt namnet på blev det också! Nu har vi mycket fina blomster att vila ögonen på.

Bilden lånad från edblad.se

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Åh vilken mysig dag!

KRAM

Cecilia sa...

Myys!´Det förtjänar du.
Har en Harry Potter docka om du behöver ngn som sitter på stolarna :D