onsdag 31 augusti 2011

Arg 6-årig skolkille

Nu tredje veckan in i terminen börjar det lugna sig, men OJ så mycket konflikter och känslor som snurrat runt vår fina kille. Det är väldigt uppenbart att det INTE är lätt att gå från den omhuldande dagismiljön till den tuffare skolmiljön. Mycket nytt att lära sig och vänja sig vid.

Jag har pratat med en av fröknarna/lärarna och han sade att han tycker att David är en jättefin och trygg kille med humor. Jag har varit lite mammaorolig pga hans arghet. Men det är helt normalt och det har jag insett innerst inne, men det ÄR jobbigt att se det abslout bästa man har koka av ilska och återhållna känslor från skoldagen.

Det går bättre och bättre och jag hoppas verkligen killen snart känner sig inne i allt det nya. SJÄLVKLART ska han ju får visa sina känslor, det är inte det det handlar om. Jag (vi) är bara inte vana att se vår annars hyffsat lugna kille på detta viset. Men jag ä övertygad om att allt kommer bli bra!

Mammas och pappas fina ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj. Mycket att vänja sig för alla i familjen. Lilla goa david. En trygg liten kille som får leva ut sina känslor hemma och vet att han är så älskad hur han än beter sig.
Ska bli kul att ses på tisdag!
Kramar Johanna