torsdag 22 september 2011

Det ryktas om...

...att syrran ska komma förbi med räksallad från Cajsa´s och mitt paket med Babell-fatet som jag ännu inte vet färg på! Spännande!

Har en vilodag idag, en välbehövlig sådan.


Vad tyckte ni om den nys svensk/danska serien Bron/Broen som startade igår på svt 1? Jag tyckte den var jättebra. Härligt att få höra lite danska.


Kan inte riktigt släppa tanken på en köksoffa. F är skeptisk men jag är totalt övertygad om att det skulle bli toppen fint *s*. Det finns dessutom en på Blocket, en svartmålad (perfa här hemma)och säljaren bor i princip bara runt hörnet. Vill HA!! Dessutom är det oftast jag som lagar mat (pga arbetstider) så det skulle vara kul att ha något fint att titta på och sitta på medans grytan kokar. Ni hör ju; hur perfekt skulle det inte vara?! ;)


Denna månad är verkligen en ekonomisk utmaning för oss, jag sjukskriven, F 1vab+2 egna sjukdagar. Massor med färre tusenlappar. Men det SKA gå, vi ska inte röra sparkontot. Jag ser det lite som en utmaning att fixa detta. Planera och prioritera. Det är ju inte för en evighet. Nu blev det lite privat, men skönt att få lite tankar på pränt. Tror dessutom inte jag har så många läsare, det är ju iaf inte så många som kommenterar.


I dag är det dags för byte av mitt smärtplåster. Det gör inte lika mycket nytta som i början, behöver ta vb-piller oftare har jag märkt. Men det är bara att stå ut, 12 dagar kvar till inläggning. Lite nervöst men ok ändå. Det kommer verkligen INTE bli några fler barn, och ibland hugger det som en kniv i hjärtat. Men oftast går det bra. Har man som vi; fått det abslout bästa exemplaret så ska man inte klaga. Men längtan kommer nog alltid finnas där en liten aning. Varför jag? Sådana tankar kommer och går. Tårar som trillar. Men, det finns dom som har det så mycket värre, så jag ska inte klaga.




Tyg Mimers brunn av Sara Berner, lånat från saraberner.se. Underbart! Som en saga, detta skulle vara fint som tygtavla!

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Det är klart att det känns, det blir ju så defininitivt.

Tycker mig dock märka en lite mer glad syn på livet, att det ganska snart komemr att vara så mycket bättre!

KRAM

Anonym sa...

Det vore konstigt om du inte kände som du gjorde med tanke på allt ni gått igenom! Nu blir det definitivt, men istället får du tillbaka ditt liv. Utan smärta.

Kul med köksoffa!! Det blir nog kanonfint! Du får visa sen när den står på plats! Snyggt fat, cool färg!
Hoppas du får en bra kväll! Kram Fia