tisdag 27 september 2011

Katastroflämningen från hell

Imorse precis när jag sagt till David att vi skulle åka till skolan strejkar ungen, vägrar klä på sig. Kalsongerna sitter inte bra; byta kalsonger, ännu mera trams. Vägra klä på sig. Det hela slutar med tårar för båda, mamman kastade nycklar på golvet i frustration, barnet skrek att han vill vara leeeeeeeeeedig. Går man i skolan är det må-fre som gäller. Men är man 6 år spelar det ingen roll vad mamma säger. Det hela slutade med att jag fick tvinga på barnet jackan+skorna. Det övriga knölades ner i ryggsäcken. Skrik och gråt hela vägen till skolan, jag fick i princip släpa David in till skolhuset, försöka ta bort armar som klängde sig fast. En av fröknarna tog honom på en gång. Jag bröt ihop utanför dörren, rätt i armarna på David´s bästa kompis mamma som är såå gullig. Det är fullkomligt vidrigt att lämna på detta sätt. Men skulle jag gå i igen 'vinner'
han och det ger ju helt fel signaler.

Hela fm har varit en lång efterdyning av denna morgon. Ringde fröken L och fick höra att det hade blivit bra efter en kort stund. Har väldigt dåligt med tålamod dessa dagar. Ontet tar för mycket plats.

Inga kommentarer: