onsdag 11 januari 2012

Vardagen är åter

Skönt tycker jag! I dag börjar skolan efter jullovet, nu blir det ordning på rutinerna igen. David får träffa sina klasskompisar som han har saknat. I dag börjar det 5 st 5-åringar i förkoleklassen, han kallar dom 'bajbysar', hahaha!

I går var jag till VC, 4 veckors hosta och 7 veckors förkylning fick vara nog. Virus var det såklart, men jag fick kortisonnässpray och dunderhostmedicin. Vila några dagar på det så hoppas jag det gör över snarast. Är hemma idag och imorrn med, får se hur det blir med fredagen.

Om drygt 2 veckor är det dags för tjejmiddagen! Äntligen! Är nog nästan klar med menyn. Dessa träffar är heliga, det är så himla mysigt att ha denna tradition att ses lite då och då. Jag har bestämt att denna middag skall ha ett tema. Grönt har jag valt och det är upp till var och en att tolka fritt ;). Min tolkning är klar!

Har börjat läsa Jo Nesbö (norsk deckarförfattare). Har fått låna ett gäng böcker av systeryster, är i nr 2 redan och det verkar mycket lovande. Har i år hunnit läsa tre böcker (inkl Nesbö)! Måste vara rekord tom för mig tror jag.

Trevlig onsdag önskar jag!

Inga kommentarer: