onsdag 14 mars 2012

Deppigt

Är i ett tufft endoskov, det kommer utan förvarning och gör mig så ledsen för jag vet att jag ställer till det så på jobbet och är en tråkig mamma/fru. Känner mig totalt värdelös vissa stunder. Men med denna smärta som ingen mer än en drabbad kan förstå är det omöjligt att vara på jobbet. Kan inte stå inför mina patienter och få dessa attacker, måste kunna fokusera och det går inte då.

Avskyr denna känsla att känna sig totalt värdelös. Jag vet att jag inte borde känna så, vet att jag är en BRA sjuksköterska och jobbarkompis. Men ibland tar dessa känslor över. Vet inte varför jag bryr mig så mycket om vad andra tycker...Man SKA ju vara en sån som alltid fixar allt, att visa sig svag/sjuk skall man inte göra. Man ska ju vara 'duktig'. Vet också att detta mest ligger hos mig och jag kan verkligen inte göra ett endaste dugg för att bli fri från sjukdomen. Önskar inte min värsta fiende detta.

Ska försöka kravla mig upp nu och hoppas min ökade medicinering gör sitt snart. Och att jag kan vara en roligare fru och mamma. Och att värsta jobbångesten släpper snart.

bild weheartit

4 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Kan bara skicka en stor varm KRAM!

Anonym sa...

KRAMAR I MASSOR!!!!! försök att inte ha dåligt samvete!!!!!Som sagt du är ju sjuk o kan inte rå för det!!!!!kram jannika

Cecilia sa...

Kram i miljontal vännen. Jag vet hur det känns och med samvetet. Det ÄR nästan omöjligt att släppa men man mår ju inte bättre av det.
Svår balansgång..

Puss från bästis och endosyster.

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag kan bara hålla med de andra- försök att släppa ditt dåliga samvete.
Hoppas också att du blir gladare snart såklart!

Massor av Krya på dig kramar från Camilla