tisdag 14 december 2010

Dränerad

Slut. Färdig. Ingen energi.
ä
Julkort...vad är det? NÄR hinna,orka? Ev skänker vi pengarna julkort kostar till bättre behövande. Tänker inte stressa mig halvt ihjäl för det. Kommer det kort så blir det nog snarare närmare nyår än jul.
ö
Ångrar väldigt mycket att jag inte lagt in fler semesterdagar under jul/nyår. Tog hänsyn till hur alla andra lagt ledigt och tog det som 'blev över', några strödagar bara. Dumt som bara den. Vem tackar mig för det? Ingen.
k
Den här tiden på året är sedan 2002 en jobbig tid. 5 dagar före julafton fick älskade mamma sitt cancerbesked av en hemskt osympatisk läkare. Tuffa tider stundade mitt i all julstress och hets.
j
Nu skall jag/vi försöka styra upp vardagen och nätterna. David kommer ALLTID mellan 23-01. VARJE natt. Och då är det ligga nära nära mamma som gäller = mamma är alltid trött och slut och utan tålamod. Stressa till jobbet. Stressa till dagis. Stressa från dagis. Laga mat till trött 5½-åring medans stressen bara bygger på sig. Kollapsa i soffan. Där kommer endosmärtan som ett brev på posten. Idag sade min kropp ifrån. Nog nu. Ja, nog nu.

4 kommentarer:

Indra sa...

Ta hand om dig! Kram

Maja sa...

Varma styrkekramar!!! <3

Cecilia sa...

Vila, ha inga måsten så känns det snart bättre!

Stoor kram!

anna sa...

fin blogg :) allt bra??